Επικαιρότητα
Προσκυνηματική εκδρομή του ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ στους Αγίους Τόπους (ΦΩΤΟ)
Τον φιλοξένησαν οι …γυμνοί ασκητές του Αγίου Όρους!
Μόνο ο Θεός μπορεί να θεραπεύσει τους φόβους σου
Παιδί μου, φοβάσαι;
|
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: «Εσύ συγχωρείς τους άλλους;»
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: Αν σου πω, νήστεψε, πολλές φορές μου προβάλλεις ως δικαιολογία την ασθένεια του σώματος. Αν σου πω, δώσε στους φτωχούς, μου λες ότι είσαι φτωχός και έχεις να αναθρέψεις παιδιά.
Αν σου πω, να έρχεσαι τακτικά στις Συνάξεις της Εκκλησίας, μου λες, έχω διάφορες μέριμνες. Αν σου πω, πρόσεχε αυτά που λέγονται στην Εκκλησία και κατανόησε το βάθος των λόγων του Θεού, μου προβάλλεις ως δικαιολογία την έλλειψη μορφώσεως. Αν σου πω, φρόντισε να βοηθήσεις ψυχικά τον αδελφό σου, μου λες ότι δεν υπακούει όταν τον συμβουλεύω, αφού πολλές φορές του μίλησα και περιφρόνησε τα λόγια μου. Βέβαια, δεν ευσταθούν οι προφάσεις αυτές και όλα αυτά είναι χλιαρά λόγια, αλλά, παρά ταύτα, μπορείς να προφασίζεσαι. Αν όμως σου πω, άφησε την οργή και συγχώρεσε τον αδελφό σου, ποια από τις προφάσεις αυτές μπορείς να χρησιμοποιήσεις; Διότι νομίζω, δεν μπορείς να φέρεις ως πρόφαση ούτε ασθένεια σώματος, ούτε φτώχεια, ούτε αμάθεια, ούτε απασχόληση και μέριμνα, ούτε τίποτε άλλο. Γι’ αυτό απ’ όλες σου τις αμαρτίες, αυτή η αμαρτία θα σου είναι ασυγχώρητη. Αλήθεια, πως θα μπορέσεις να υψώσεις τα χέρια σου στον Ουρανό; Πως θα κινήσεις τη γλώσσα σου να προσευχηθείς; Πως θα ζητήσεις συγνώμη; Ακόμη κι’ αν θέλει ο Θεός να σου συγχωρήσει τις αμαρτίες, δεν Του το επιτρέπεις εσύ, επειδή δεν συγχωρείς τις αμαρτίες του αδελφού σου. Διότι, αν εσύ ο ίδιος εκδικηθείς και επιτεθείς εναντίον του, είτε με λόγια, είτε με ανάλογες συμπεριφορές, είτε με κατάρες, ο Θεός δεν θα επέμβει πλέον, αφού εσύ ανέλαβες την τιμωρία Του. Και όχι μόνο δεν θα επέμβει, αλλά και από σένα θα ζητήσει λόγο, διότι φέρθηκες υβριστικά προς Αυτόν. |
Οι δοκιμασίες λευκαίνουν την ψυχή
Δοκιμασίες: Μας διδάσκει ο Απ. Παύλος «ου μόνον δε, αλλά καν καυχώμεθα εν ταις θλίψεσιν, ειδότες ότι η θλίψις υπομονή κατεργάζεται, η δεν υπομονή δοκιμήν, η δε δοκιμή ελπίδα» (Ρωμ. δ,3).Δεν καυχώμεθα δε μόνον δια την δόξα, που ελπίζουμε, αλλά καυχώμεθα και δια τις θλίψεις, διότι γνωρίζομε ότι η θλίψη παράγει την υπομονή και η υπομονή αρετή δοκιμασμένη και η αρετή ελπίδα στον Θεό. Όλες οι δοκιμασίες είναι παραχώρηση Θεού. Όλες μας φέρνουν πάντα πνευματικό όφελος. Μας λέγει ο Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος (από το βιβλίο εκδ. Ι.Μ. Παρακλήτου): «Τα βάσανά σας είναι πολλά. Τα χτυπήματα πέφτουν επάνω σας αδυσώπητα απ’ όλες τις μεριές. Αλλά μη απελπίζεστε.Δοκιμασίες είναι, που σας βρίσκουν με παραχώρηση του Φιλάνθρωπου Θεού, για να καθαρισθείτε από τα πάθη και τις αδυναμίες σας. Παραδώστε λοιπόν, τον εαυτό σας στα χέρια Του με εμπιστοσύνη, ευψυχία, χαρά και ευγνωμοσύνη. Μη θυμώνετε, μη δυσφορείτε, μη τα βάζετε με κανένα άνθρωπο. Αφήστε τους ελεύθερους να επιτελούν επάνω σας και μέσα σας το έργο της Πρόνοιας του Κυρίου, που, αποβλέποντας στη σωτηρία σας, πασχίζει να βγάλει από την καρδιά σας κάθε ακαθαρσία. Όπως η πλύστρα τσαλακώνει, τρίβει και χτυπάει τα ρούχα μέσα στη σκάφη, για να τα λευκάνη, έτσι και ο Θεός τσαλακώνει, τρίβει και χτυπάει εσάς, για να λευκάνη την ψυχή σας και να την ετοιμάση για την Ουράνια Βασιλεία Του, όπου κανένας ακάθαρτος δεν θα μπη. Αυτή είναι η αλήθεια. Προσευχηθείτε να σας φωτίση το νου ο Κύριος, για να την αντιληφθήτε. Τότε με χαρά θα δέχεστε καθετί το δυσάρεστο σαν φάρμακο που σας δίνει ο Επουράνιος Γιατρός. Τότε θα θεωρήτε όσους σας βλάπτουν σαν ευεργετικά όργανα Εκείνου. Και πίσω τους θα βλέπετε πάντα το χέρι του Μεγάλου Ευεργέτη σας. Για όλα να λέτε: «Δόξα Σοι, Κύριε! «. Να το λέτε, αλλά και να το αισθάνεσθε». Όλες οι δοκιμασίες μας είναι ένας βαρύς για μας Σταυρός. Όμως ο Κύριος δεν δίνει σε κανένα μας δοκιμασίες μεγαλύτερες από τις δυνάμεις μας. Μόνο αυτό που μπορούμε να σηκώσουμε. Ένας αδελφός είχε ένα παράπονο. Κάποια στιγμή δεν το άντεξε και το είπε με την προσευχή του στο Θεό. – Θεέ μου, ο σταυρός που σηκώνω είναι πολύ βαρύς. Δε μπορώ να τον σηκώσω, είναι πάνω από τις δυνάμεις μου. Επέτρεψε ο Θεός και είδε τούτο το όνειρο. Τον ωδήγησε ο φύλακας άγγελός του σ’ ένα δάσος γεμάτο από σταυρούς και του είπε: – Άφησε εδώ τον σταυρό σου και διάλεξε όποιον εσύ θέλεις. Έτσι κι έκανε. Δοκίμασε πολλούς σταυρούς να σηκώση. Άλλος του φαινόταν μεγαλύτερος, άλλος μικρότερος, άλλος βαρύς και άλλος ελαφρύς. Επιτέλους μετά από πολλή ώρα βρήκε τον σταυρό που του ταίριαζε. Τον πήρε στην αγκαλιά του και ικανοποιημένος είπε: – Αυτός είναι ο σταυρός στα μέτρα μου. Αυτόν θα κρατήσω. Και τότε διαπίστωσε ότι ο σταυρός αυτός ήταν ο δικός του σταυρός, που άφησε όταν μπήκε στο δάσος με τους σταυρούς. Και κατάλαβε… Πόσες φορές δεν νοιώθουμε τον σταυρό μας βαρύ, τη δοκιμασία μεγαλύτερη από αυτή που μπορούμε να σηκώσουμε; Χωρίς αμφιβολία ο καθένας σηκώνει τον δικό του σταυρό. Κανένας άνθρωπος δεν είναι χωρίς σταυρό, χωρίς θλίψη, πόνο, δάκρυ, βάσανα, στενοχώρια, αρρώστια και θανάτους. Όμως οι Πατέρες της Εκκλησίας λένε ότι η θλίψη και η δοκιμασία καθαρίζει την ψυχή και αγιάζει τον άνθρωπο. Ο,τι επιτρέπει ο Θεός στη ζωή μας το κάνει από αγάπη και στοχεύει στο συμφέρον μας. Δεν επιτρέπει μεγαλύτερη δοκιμασία από αυτή που θα μπορούσαμε να σηκώσουμε. Ούτε τον μικρότερο σταυρό, ούτε τον μεγαλύτερο. Κάθε σταυρός είναι κουστούμι στα μέτρα του καθενός μας. Ας προσπαθήσουμε, για να μη χάσουμε τους καρπούς των δοκιμασιών που επιτρέπει ο Θεός. Οι Άγιοι χαίρονται για τις δοκιμασίες και δοξολογούν το Θεό που τους θυμάται. Εμείς που δυσκολευόμαστε ν’ αποδεχτούμε τον πόνο και τη δοκιμασία, πολύ δε περισσότερο να χαρούμε όπως οι Άγιοι, ας παρακαλούμε το Θεό με ταπεινή καρδιά ν’ απαλύνη τον πόνο και τις δοκιμασίες όλου του κόσμου λέγοντας: Κύριε ελέησε, ανακούφισε και όπλισε με υπομονή τα παιδιά σου. |
«Μη φοβάσαι, εγώ θα οδηγώ στην εγχείρηση το χέρι του γιατρού»
Γιατί ο άνθρωπος φεύγει από το Θεό;
Με άλλα λόγια, ο άνθρωπος ποτέ δεν ξεκόβει από την εκκλησία και από τον Θεό για κάποια λογική αιτία· για κάτι το καλύτερο, το πνευματικότερο, το αγιώτερο. Ο Χριστός στην παραβολή του μεγάλου Δείπνου αναφέρει τρεις αιτίες, τρεις λόγους που κάνουν τον άνθρωπο να γυρίζει την πλάτη του στον Θεό: τον εγωισμό, τα εγκόσμια, το sex. Στην παραβολή του μεγάλου Δείπνου: • ο πρώτος προσκεκλημένος αρνήθηκε την πρόσκληση του Άρχοντα για το Βασιλικό Δείπνο, γιατί, λέει, είχε αγοράσει χωράφι· • ο δεύτερος, γιατί ήθελε να δοκιμάσει τα πέντε ζευγάρια βόδια· και • ο τρίτος, επειδή παντρεύτηκε. Σε πρώτη ματιά, αν τα ιδεί κανείς αυτά (τις δικαιολογίες) δεν βρίσκει σ᾽ αυτές κάτι το μεμπτό. Τότε γιατί ο Κύριος είπε: «κανένας από αυτούς δεν θα γευθή το Δείπνο μου» (Λουκά 14, 24); Πού ήταν το λάθος τους; Σε τι έσφαλαν; Απλούστατα έκαμαν λάθος αξιολόγηση· λάθος ιεράρχηση· λάθος εκτίμηση. Έδωσαν προτεραιότητα σε υλικά και δευτερεύοντα· και όχι στην βασιλεία του Θεού και στην σωτηρία της ψυχής τους. * * * Η πρώτη αιτία, που οδηγεί την ψυχή μακριά από τον Θεό είναι η υπερηφάνεια. Όταν το εγώ του ανθρώπου γεμίζει από αυτάρκεια και αυταρέσκεια και πιστεύει ότι τα ξέρει όλα· και ότι δεν έχει ανάγκη διδασκαλίας από κανένα· ούτε από τον Θεό! Η υπερηφάνεια συνήθως είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται ανάμεσα σε ανθρώπους, που η λίγη γνώση που απέκτησαν, μπαίνει σε άδειο κεφάλι, και ενεργεί όπως το κρασί σε άδειο στομάχι! Δεύτερη αιτία είναι τα εγκόσμια-τα υλικά. Η ψυχή απορροφάται τόσο πολύ με τις δραστηριότητες, τις ηδονές, την προσωρινή ασφάλεια… που ο Θεός θεωρείται πιά σαν μια περιττή, παραπανίσια, ευλάβεια. Η ζωή τέτοιων ανθρώπων καταντάει τόσο εξωστρεφής που η πνευματική ζωή (η ζωή του έσω ανθρώπου) πιά αφανίζεται και ουσιαστικά εκμηδενίζεται! Σ᾽ αυτήν την κατηγορία ανήκουν οι πολιτικοί· οι κοινωνικά αναρριχώμενοι (εκείνοι που κυνηγάνε τα αξιώματα)· και φεύγουν από την εκκλησία γιατί τάχα με τον σταυρό δεν μπορείς να πας μπροστά. Καί τρίτη αιτία είναι η σάρκα· το sex· όταν η αισθησιακή εμπειρία έχει προβάδισμα έναντι του πνεύματος. Τότε η θυσία γίνεται όλο και πιο ενοχλητική· και το σώμα καταντάει αντικείμενο λατρείας. Καί η άσχημη ζωή οδηγεί σε άρνηση του Θεού. Όμως το κακό δεν σταματάει εδώ! Συνεχίζεται!
Καί έρχεται το επόμενο βήμα… Γιά να δικαιολογήσει την απομάκρυνσή του από τον Θεό, ο άνθρωπος, στρέφεται εναντίον της διδασκαλίας της εκκλησίας! Θα τον ακούσεις να λέει: Εγώ δεν πιστεύω στην εξομολόγηση! Καί θέλει να πεί: Ναί, το παραδέχομαι ζω στην αμαρτία, μα επειδή δεν θέλω να την διακόψω, θα καλύψω την ενοχή μου με ένα λογικοφανές κάλυμμα πολεμώντας το φάρμακο! Καί όταν ειρωνεύεται εκείνους που πιστεύουν στην ύπαρξη της κόλασης και τους χαρακτηρίζει ηλίθιους, στην πραγματικότητα είναι σαν να λέει: γνωρίζω πολύ καλά πως ο,τι σπείρω θα θερίσω· και επειδή θερίζω για τον εαυτό μου κακό, κλήρος μου θα είναι η κόλαση. Μα, η σκέψη αυτή, επειδή με τρομάζει, ο μόνος τρόπος για να έχω «ήσυχη» την συνείδησή μου είναι να αρνηθώ την ύπαρξή της (της κόλασης)! Γι᾽ αυτό, αδελφοί: Ας προσέχωμε: • Εκείνος που δεν έχει το θάρρος να ιδεί την πραγματικότητα – τις αληθινές αιτίες που τον απομακρύνουν από τον Θεό – θα καταφεύγει συνεχώς στο καμουφλάρισμά τους και στην δικαίωσή του! Ας μη ξεχνάμε: • Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε ένα ορθολογιστή καθηγητή πανεπιστημίου και ένα πνευματικά καθυστερημένο, είναι ότι, από τον πρώτο θα ακούσεις πιο «παράλογες» δικαιολογίες! |
Πάνδημος υποδοχή της Παναγίας << Φοβεράς Προστασίας >> στο Πλωμάρι
Με πάνδημη συμμετοχή από όλη την Λέσβο και με πούλμαν από την Δράμα από την Καβάλα από τα Γιαννιτσά , και κατά την προβλεπόμενη εκκλησιαστική τάξη πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη , 4 Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα 7.00 μ.μ. η υποδοχή και ενθρόνιση του πιστού αντιγράφου της Ιεράς Εικόνας της Παναγίας «Φοβεράς Προστασίας» από το ΄Αγιον Όρος, στον Ιερό καθεδρικό Ναό Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου. Η Εικόνα μεταφέρθηκε με στρατιωτικό όχημα από το λιμάνι της Μυτιλήνης στην πλατεία του Πλωμαρίου , για την επίσημη υποδοχή. Στην τελετή της υποδοχής και ενθρόνισης και στον Αρχιερατικό εσπερινό που ακολούθησε χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ελευθερουπόλεως κ.κ. Χρυσόστομος , ο οποίος αναφέρθηκε με θερμά λόγια στο «δώρο» της παρουσίας της Παναγίας ανάμεσά μας αυτές τις ημέρες, ευχαρίστησε το Άγιον Όρος και την Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου για την άδεια, αλλά και την καθηγουμένη Ιωάννα του ιερού ησυχαστηρίου Αγίου Γεωργίου και Παναγίας Παραμυθίας Ανύδρου, για την μεγάλη αυτή προσφορά και δωρεά και ευλογία στον σεισμόπληκτο ναό του Αγίου Νικολάου, διότι αγιογράφησαν οι ίδιες αλλά και ασήμωσαν την ιερά εικόνα και την προσέφεραν ως ευλογία στον πληγωμένο από τον σεισμό ναό του αγίου Νικολάου . Μετέφερε ευχές και ευλογίες του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Μυτιλήνης κ.κ. Ιάκωβος. Τέλος ευχαρίστησε τον Ιερό Κλήρο και όλους τους ευλαβείς χριστιανούς για τη καρδιακή και ουσιαστική συμμετοχή τους και ευχήθηκε σε όλους πλούσια και αφειδώλευτη τη Θεομητορική προστασία και σκέπη. Στην τελετή της υποδοχής παρέστησαν εκπρόσωποi του περιφερειάρχη και του Δημάρχου , ο στρατιωτικός Διοικητής της 98 ΑΔΤΕ υποστράτηγος Χρήστος Πουλιανήτης , στρατιωτικό άγημα και η Φιλαρμονική της 98 ΑΔΤΕ, εκπρόσωποι των Τοπικών Αρχών και των Φορέων, των Σωμάτων Ασφαλείας, μέλη του συλλόγου Ακρίτες του Αιγαίου με παραδοσιακές στολές, ο σύλλογος γυναικών Μόριας ,πολλοί κληρικοί και εκατοντάδες πιστοί, οι οποίοι με συγκίνηση προσκύνησαν την Ιερά Εικόνα της Παναγίας «Φοβεράς Προστασίας». Ο Αρχιερατικός επίτροπος Πλωμαρίου ευχαρίστησε την ιερά μονή Κουτλουμουσίου για την άδεια , την καθηγουμένη Ιωάννα του ιερού ησυχαστηρίου Αγίου Γεωργίου και Παναγίας Παραμυθίας Ανύδρου, για την μεγάλη αυτή προσφορά και δωρεά ,την πολιτική και στρατιωτική Ηγεσία ,τον ιερόν κλήρο ,τους συλλόγους και τους εκατοντάδες πιστούς που με ευλάβεια και συγκίνηση προσκύνησαν την Παναγία την <<Φοβερά Προστασία >> Η Ιερά Εικόνα θα παραμείνει διαπαντός στον Ιερό καθεδρικό Ναό του Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου . |
Η Ιερά Εικόνα της Παναγίας «Φοβεράς Προστασίας» από το Άγιον Όρος στον Πλωμάρι
Την υποδοχή και ενθρόνιση πιστού αντιγράφου της Θαυματουργού Εικόνος Παναγίας << Φοβεράς Προστασίας >> από το Άγιον Όρος , ανακοινώνει ο Ιερός καθεδρικός Ναός Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου. Την Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2019, στις 7.00 μ.μ. ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μυτιλήνης κ.κ. Ιάκωβος , ο ιερός κλήρος και οι ευλαβείς χριστιανοί θα υποδεχθούν στην πλατεία του Πλωμαρίου, πιστό αντίγραφο της θαυματουργού εικόνος της Παναγίας Φοβεράς Προστασίας της Ι.Μ. Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους. Στη συνέχεια, θα τελεσθεί Αρχιερατικός εσπερινός και παράκληση. Την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 7.30 π.μ ‘Ορθος και θεία λειτουργία . Η θαυματουργή εικόνα θα παραμείνει διαπαντός εις τον ιερό ναό του Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου. |
Δεκαπενταύγουστος: 6 έως 15 Αυγούστου εμφανίζονται τα φιδάκια της Παναγιάς
Στο Ναό της κοιμήσεως της Θεοτόκου στο χωριό Μαρκόπουλο της νότιας Κεφαλονιάς, 25 χλμ από το Αργοστόλι, συμβαίνει κάθε χρόνο, από τις 6 έως τις 15 του μήνα Αυγούστου, ένα θαυμαστό γεγονός που οι κάτοικοι έχουν συνδέσει με την εικόνα της Παναγίας. Στην κατάφυτη πλαγιά όπου είναι κτισμένο το χωριό συνέβη πριν πολλά χρόνια το θαύμα που σχετίζεται με την εικόνα της Παναγίας. Φαίνεται ότι ένα δέντρο που είχε τυλιχτεί στις φλόγες έκανε τους κατοίκους να πιστέψουν πως είχε ξεσπάσει πυρκαγιά στο δάσος. Όταν όμως έφτασαν στο σημείο αντίκρισαν το θαυμαστό γεγονός. Παρόλο που το δέντρο είχε κατακαεί ως τη ρίζα του, πάνω του ήταν ακουμπισμένη η εικόνα της Παναγίας, την οποία η φωτιά δεν είχε καν αγγίξει. Οι κάτοικοι γεμάτοι συγκίνηση, αφού προσκύνησαν την εικόνα, τη μετέφεραν στην εκκλησία του χωριού, όπου και οι υπόλοιποι είχαν την ευκαιρία να την προσκυνήσουν. Το επόμενο πρωί όμως και ενώ οι επισκέπτες πλήθαιναν, διαπιστώθηκε ότι η εικόνα έλειπε. Τελικά, μετά την κινητοποίηση των πιστών η εικόνα βρέθηκε στην αρχική της θέση. Ήταν και πάλι τοποθετημένη στη ρίζα του καμένου δέντρου. Η εικόνα της Παναγίας επανήλθε στην εκκλησία, όπου και κλειδώθηκε. Το ίδιο όμως συνέβη τρις φορές ακόμη. Η εικόνα εξαφανιζόταν και βρισκόταν και πάλι στο καμένο δέντρο. Αυτό το γεγονός έκανε τους κατοίκους να πιστέψουν πως ήταν θέλημα της Παναγίας να βρίσκεται εκεί και γι’ αυτό έκτισαν εκκλησία στο σημείο και τοποθέτησαν εκεί την εικόνα Της. Τα φιδάκια Αργότερα στη περιοχή κτίστηκε γυναικεία Μονή, οι μοναχές της οποίας φρόντιζαν την εικόνα. Κάποια μέρα καθώς πλησίαζαν πειρατικά πλοία και οι πειρατές κατευθύνονταν προς τη Μονή προκειμένου να την λεηλατήσουν, οι μοναχές προσευχήθηκαν στην Παναγία για να προστατέψει τις ίδιες και το μοναστήρι. Τότε συνέβη το θαύμα. Το μοναστήρι κυκλώθηκε από φίδια που έτρεψαν τους πειρατές σε φυγή. Αυτό θεωρήθηκε σημάδι από την Παναγία. Έτσι οι μοναχές και η Μονή σώθηκαν. Από τότε κάθε χρόνο εμφανίζονται φίδια, ακόμα και στο εσωτερικό της εκκλησίας ( κρέμονται ακόμα και από τις εικόνες, τις καντήλες ή τα στασίδια ), τα οποία αναχωρούν στις 15 Αυγούστου. Αν κάποια χρονιά δεν εμφανιστούν τα φιδάκια προμηνύεται κάτι κακό για το νησί, όπως το 1940 και το 1953, οπότε το νησί επλήγη από σεισμούς. Κανείς από τους ειδικούς που έχουν εξετάσει τα φιδάκια δεν μπορεί να τα κατατάξει σε κάποιο από τα γνωστά είδη. Αυτά είναι γκρίζα, λεπτά και το μήκος τους δεν ξεπερνά το ένα μέτρο. Το δέρμα τους είναι βελούδινο και στο κεφάλι, όπως και την άκρη της γλώσσας τους, σχηματίζεται ένας μικρός σταυρός. Όπως είναι ευρύτερα γνωστό τα φιδάκια θεωρούνται θαυματουργά και ακίνδυνα, γι’ αυτό και οι πιστοί τα αγγίζουν χωρίς φόβο. Άλλωστε αποτελούν και έναν από τους κυριότερους λόγους που κάποιος επισκέπτεται το Δεκαπενταύγουστο το νησί. |